Jag tänkte att vi kunde ta en titt på några små broderier som jag gjort tidigare och som nu hänger i mitt hem!
Det är lite blandade motiv med ord som bajs, dvs. svordommar och frukt. Det är kul att korsstygnsbroderi har fått ett uppsving och nu börjar bli lite coolt! Men det brukar ju bli ganska kul med kontraster, som till exempel fula, hårda ord och gulligt, tantigt handarbete. 
 
 
 
 
 
Försöker klura ut vad jag ska brodera nu för nåt...något starkt, peppigt med attityd. Är det någon som kan ge lite tips på inspration?
 
DIY, brodera, broderi, handarbete, korsstygn,

2 kommentarer

Linnéa

24 Mar 2017 18:17

Ananasen och tekopps broderierna är så fina! Även de andra är fina, men jag gillar färgerna mer i de jag nämnde ;) Jag har faktiskt inte broderat något (som jag slutfört) sedan syslöjden, men jag skall försöka mig på att brodera detta: https://www.etsy.com/listing/126329385/girls-just-wanna-have-fundamental-human

Förresten vart köper du väven/tyget du broderar på? Har typ letat igenom hela Göteborg men hittar ingen som säljer broderivänligt tyg :(

Svar: Åh, ja! Den är bra den! ;) Jag hittade en bunt med aidaväv på en secondhand i Norrköping för ett par år sedan. Sen hittade jag en till för kanske ett år sedan. Så jag har samlat på mig när jag hittat. Då är det ganska stora ark, och så klipper jag loss en del som passar i den ramen jag ska ha. Men det borde ju gå att beställa någon stans på nätet kanske? Sök på aidaväv! Det finns i massa olika färger också! ;)
Sofie Mortensen

Linnéa

27 Mar 2017 13:39

Tack för tipset, det skall jag göra :)

Kommentera

Publiceras ej