Arvet efter dig av Jojo Moys

Sid.  402

Utgiven år 2015

 Arvet efter dig är fortsättningen på boken (och filmen) Livet efter dig, som jag tycker väldigt mycket om, och jag kan inte riktigt berätta något om den här boken utan att avslöja allt I den första. Så om ni inte har läst eller sett Livet efter dig, så sluta läs här och gå och gör det!

 
I första boken blir Louisa Clark förälskad I Will, som efter en olycka blivit förlamad från halsen och ner, och Louisa anställs som hans psersonliga assistent. Will har dock sedan länge planerat att avsluta sitt liv, vilket han också gör. Fruktansvärt sorgligt. Samtidigt som det är en väldigt fin och rolig berättelse.

I Arvet efter dig har alltså Louisa förlorat sin älskade, hon har lovat honom att hon ska leva sitt liv fullt ut, hon bor i en lägenhet köpt för hans pengar som han lämnat till henne, hon har ett skit-jobb I en bar på flygplatsen och går varje vecka på möten med en "gå-vidare grupp" för folk som förlorat sina nära och kära. Men tydligen har Will lämnat fler överraskningar och hemligheter efter sig, som inte ens han själv kände till, och en dag knackar det på Lousisas dörr.

 
 
Jag tyckte så mycket om Livet efter dig, och var rädd för att Arvet efter dig skulle resultera I en "poccahontas 2" situation. Alltså att första delens kärleksrelation plötsligt är borta, inte spelar någon roll, och hon hittar en ny kille istället. Poff! Som om inget har hänt. Men jag blev positivt överraskad när jag insåg att Arvet efter dig är så mycker mer! Väldigt lättläst och mysig läsning, med spänning och dramatik! 
bok, book, läsa, read,

Kommentera

Publiceras ej