Nu har jag blivit klar med mina handledsvärmare, eller snare en sorts torgvantar som jag köpte material till på Sy & hantverksmässan.  
De är stickade i ett super gosigt alpackagarn i två olika färger; gråmelerad och senapsgult.  
 
 
 
Mina favorit färger just nu!
 
 
 
De här satt jag och stickade ute i höst-solen under en ganska jobbig tid. Egentligen är det fortfarande ganska jobbigt, men då är det extra skönt att kunna gå ut och sätta sig i trädgården och sticka i solvärmen, med en kopp te. Det gjorde det trotts allt till en väldigt bra dag.
 
 
 
 
 
Jag älskar höst-solen! Det kan nog vara bland det bästa som finns! Jag måste försöka passa på att vara ute de soliga dagarna i höst! Jag märker att jag mår bra i naturen. Jag ska försöka gå ut och gå promenader, ha picknick eller plocka svamp.
 
 
 
Och då ska jag ha mina nya fina vantar på mig! Det kommer bli bra, det! 
handarbete, handledsvärmare, knitt, knitting, natur, sticka, vantar,

3 kommentarer

Linnéa

28 Sep 2017 20:39

Säger det igen, de är så fina! Älskar de stämningsfulla bilderna, de förmedlar verkligen den mysiga höstkänslan som du skriver om :)

Svar: Vad bra, och tack igen! ;) Hoppas att resten av hösten också är så fin! ^^
Sofie Mortensen

Annica

24 Oct 2017 17:07

Gillar dina torggummsvantar. Tack för bra tips till mjuka julpaket. Men börjar med att göra ett par till mig själv.

Svar: Haha! Ja en ska fört tänka på sig själv faktiskt! Men visst är det en bra julklapp! Det börjar ju bli dax för sådant nu! ;)
Sofie Mortensen

Josefine Folkesson

29 Oct 2017 10:38

Men oj vilka fina! Jag gillar jättemycket att det var skiftningar i det grå garnet, det blir liksom en extra färg utan att det blir en tydlig mönsterrapport. Superfint!

Svar: Tack så mycket! Ja, jag älskar de färgerna just nu! Det skiftar ju ibland, men nu är det grå och senapsgul! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej