Strax innan påsk ledigheten så fick jag hem ett litet paket med presenter till mig själv. Visst är det en bra grej att ge sig själv presenter? Egentligen var dock tanken från början att jag bara skulle köpa två mönster på sjalar som jag var sugen på att sticka. Garn hade jag nämligen kvar från Sy och hantverksmässan som skulle passa perfekt.

 
 
Men några dagar efter att jag skickat min beställning och betalat för de båda mönstren så fick jag ett sms som förklarade att en inte bara kunde köpa mönster, utan ett en behövde köpa garn också (?!) Detta trotts att min beställning och betalning redan gått igenom. Då blev jag faktiskt lite sur. Varför gick det då att beställa bara mönster? Konstigt…
 
 
Så efter mycket om och men, så skickade jag efter lite garn ändå. Och ärligt talat så är det ju alltid bra att ha lite extra garn hemma. Jag beställde ett nystan skogsgrönt, entrådigt ullgarn och två stycken mörkt blå nystan i en blandning av silke och babyalpaca.
 
 
 
Det blir egentligen ganska perfekta till stickmönstren som jag beställde. Det gröna garnet ska jag ha till en sjal men lövmönster, och det blåa garnet kommer bli en sjal som stickas i ett mönster av vågor. Lövverk och vatten.
 
 
Men det betyder ju att jag fortfarande har kvar mitt röda alpacagarn och det här härliga ullgarnet i terrakotta och granit. Om jag gillar mönstret så är frågan om jag kanske ska sticka en grön löv-sjal för sena sommarkvällar, och sticka en höstlövssjal i orange och grått? Och vad ska det bli av det röda?
 
 
 Vi får se vad det blir! Det ska bli kul att testa dessa nu, och att komma igång!

En toppen påskpresent till mig i alla fall!

garn, garnnystan, handarbete, hantverk, sticka, stickglädje,

3 kommentarer

Anki

15 Apr 2018 09:09

Vad konstigt att man inte bara kunde köpa mönster :o

Men fina garner du valde tillslut ändå!

Svar: Ja, det var lite konstigt! Men,men! Som sagt så kan en väl aldrig ha för mycket garn! ^^
Sofie Mortensen

Linnéa

15 Apr 2018 09:12

Man kan ju tycka att det skall framgå tydligare om man inte får köpa mönster utan garn... Men som sagt, det kan ju alltid vara bra att ha lite garn liggandes :)

Svar: Haha! Ja, precis! Mer garn åt folket! ^^
Sofie Mortensen

Alicia

04 May 2018 09:29

Åh så fint med en lövsjal för varje årstid! Fast knasig regel med outtalat garnköpartvång. Men ändå - garn <3 Säger jämt att en inte kan ha för mycket fast mina byrålådor inte riktigt håller med. Hoppas du kan känna inspiration och inte bara irritation när du tar i det!

Svar: Ja det var lite dumt, men jag kan absolut känna inspiration! Ska bli super kul att ta sig an allt detta! Tack så mycket! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej