Jag har inte stickat Lovikka vantar sen grundskolan. Var det mellanstadiet kanske? Men när jag hittade lovikka-garn på Sy och hantverksmässan så blev jag så sugen! Och nu ha jag stickat ett par vantar i den här super härliga gula nyansen!
 
 
 
Det finns så många olika broderier en kan göra på sina Lovikka, men jag valde an ganska klassisk variant av ett kryssmönster. Och så klart de typiska flätorna med tofsar i samma färger.
 
 
 
De är sååååå gosiga och varma, och helt perfekta för den här årstiden! Jag är så nöjd med de här vantarna, de passar mig som "handen i handsken" höhö… (till skillnad från mina Gullebovantar).
 

Jag har använt dessa nästan varje dag sen de blev klara, så det är bra betyg! Finns det något tråkigare än att lägga så många timmar på ett plagg som en sen inte använder? Det kommer inte hända med mina Lovikka!
handarbete, knitter, knittinglove, lovikka, lovikkavante, sticka, stickare, stickglädje, vantar,

5 kommentarer

Annika

06 Dec 2018 22:39

Så jättefina vantar! Kul att dom passade så bra också, håller med man ska använda det man gör! :D

Svar: Tack så mycket! Ja, men eller hur? Tyvärr så blir det en den grejer gjorda som inte riktigt kommer till användning sen. Men det är ju i alla fall roligt att tillverka dem! ;)
Sofie Mortensen

Alicia Sivert

09 Dec 2018 18:54

Oerhört fina, bästa färgen och så magiskt mysiga bilder!!

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Sofie Mortensen

Evelyn

10 Dec 2018 08:31

Såååå fina!!! Du kan så mycket och är så flitig!
Gulledej 🤗💜

Svar: <3
Sofie Mortensen

Linnéa

15 Dec 2018 15:26

Så fina! Håller med om att det är tråkigt när man lägger massa timmar på ett projekt som man sen ändå inte använder. Har blivit lite så med sjalen jag stickade under hösten, så funderar på att ge bort den istället till någon som uppskattar den.

Svar: Eller hur?! Det är så trist! Hur gjorde du med sjalen då? Blev det en julklapp? :)
Sofie Mortensen

Linnéa

27 Dec 2018 19:27

Den ligger fortfarande på hatthyllan och väntar på att jag skall göra något med den xD

Svar: Haha! Åh, nej! Det dyker nog upp något eller någon snart! ^^
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej