I går fick jag lite feeling när jag hittade billiga, färska kryddor (eller örter?) i affären. Så jag köpte med mig tre stycken hem till Holken.

Jag valde basilika, timjan och citronmeliss.

 
 
De här superfina krukorna köpte jag för jätte länge sedan på Netto, och de har bara legat och väntat i garderoben på att få komma till användning.
 
 
Det här med att plantera örter och kryddor är ju faktiskt ett perfekt sätt att få in lite mer grönt i köket, eller att  helt enkelt kombinera nytta med nöje. Det både ser vackert ut och smakar gott.
 
 
Perfekta som kryddhylla i köksfönstret ju!
 
 
Jag hängde de ganska lågt ner så att det ska vara lätt att klippa loss blad till sin matlagning.
 
 
Jag tycker det blev jätte fint i köket! Det känns också lite vårigare med grönt i fönstren.
hem, hemma, inredning, kryddor, kök, livetiholken,

1 kommentarer

Anonym

14 Mar 2018 22:10

Härligt med färska kryddor!

Svar: Ja, men eller hur!? :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej