Även om det inte har känts så "vårigt" ute ännu, så börjar det ändå märkas att solen är uppe lite längre, det är ändå ljusare ute, och det märks framför allt på blommorna! De växer så det knakar och skjuter massor med nya skott.

 
Så idag var det dags för att plantera om några små plantor som blivit för stora för sina krukor och behöver någon större stans att bo.
 
 
 
Jag hoppas att de blir glada nu!
 
 
 
Elefantörat hade helt enkelt blivit för stort och behövde lite mer space att växa till sig på. Den får stå på mitt nattduksbord. Elefantöron är ju så coola växter!
 
 
Jag satte också en mangokärna i en lite större kruka så att den ska få plats ordentligt. Än så länge har den bara en liten rot-svans, men jag hoppas at det snart kommer upp något litet grönt skott.
 
 
 
Det här är faktiskt några citron kärnor som jag planterade och som har vuxit så här mycket! Det är så häftigt att det funkar! Att kärnorna från citronen en köpte på Coop kan växa så bra? Men det behöver ju inte vara så mycket svårare än så? Bara att trycka ner dem i jorden och så växer det.
Så himla häftigt ju!
odla, plantera, plantor, växter, växtgäri, växtgäris,

Kommentera

Publiceras ej