Den här månaden har jag testat på flätstickning!

Och det blev ju ganska bra ändå!

Jag har bara stickat flätor en gång tidigare, och då med väldigt tjockt garn. Men en måste ju utmana sig själv lite för att utvecklas, och testa på nya saker.

Och det här var ju super kul! Lite pilligt och trixigt att lyfta över maskorna (även om jag tog hjälp av en "stöd-sticka", en sån där kort, böjd sticka), men väldigt roligt!

 
 
Det här är ett av mönstren som jag fick på Sy och hantverksmässan. Jag köpte ett suuuper mysigt alpackagarn och så skickade de med mönstret på de här fina handledsvärmarna.
 
 
 
Så gosiga utflykts-vantar! Detta blir också ett bidrag till Oktobers Sypeppen.
 
 
flätstickning, handledsvärmare, höst, knitting, knittinglove, sewityourself, sticka, stickglädje, sypeppen, vantar,

3 kommentarer

Anki

24 Oct 2018 09:38

De ser verkligen superfina ut och gosiga!

Svar: Men tack så mycket! :D
Sofie Mortensen

Linnéa

24 Oct 2018 11:32

Så fina! Flätor är ju så fint, men det är ju typ något av det värsta som går att sticka 😅 Också väldigt snyggt med de olika strukturerna!

Svar: Haha! Ja, jag tänkte nog att det skulle vara super svårt, men det gick ändå ganska bra! Förvånad! haha! Åh, tack så mycket! :D
Sofie Mortensen

Hanna

06 Nov 2018 11:05

Hurra vilka fina! Nu får jag inspiration att lära mig flätstickning jag med :)

Svar: Men vad härligt att höra! Det va inte så svårt som det såg ut tyckte jag! Bara att leta reda på något mysigt garn! Blir så glad av att få inspirera andra! Lycka till! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej