Säg hej till The Burrow cardigan!

 Det här garnet har jag suktat längtat efter i nästan ett års tid. Jag föll pladask för det silvergråa med stänk av koppar och guld. Det tog dock ett litet tag att bestämma vad jag skulle sticka av garnet (när jag väl köpte det), och tillslut föll valet på en Burrow cardigan.

 Både mönstret och garnet är från Fabel knitwear. Jag älskar verkligen hennes stil! Hon gör så fina grejer och färgar garn i så härliga färger.

Garnet är hennes Bonnie DK bas, i färgen Erebor. Det är superwashed British Blueface Leichester ull, och färgerna kommer verkligen fram på ett fantastiskt sätt.

 
Själva mönstret var enkelt att följa och det var verkligen ett snabbstickat projekt. En fröjd att sticka!

Knapparna kommer från secondhand. Jag har för vana att köpa på mig lite knappar om jag hittar, så att jag har några att välja på sen när det är dags. Jag tycker det är så trist när koftan äntligen är klar…nej vänta…knappar måste den ju ha! Äsch!

Och så dröjer det alltid lite fööör länge innan jag tar mig iväg för att köpa knappar. På andra sidan kan man ju verkligen hitta de perfekta knapparna till just den koftan om man köper inför varje tröja. Men jag köper mest på mig knappar som kan passa till många färger och modeller. Och dessa tycker jag blev superbra!

 
Det känns som att detta är den perfekta allround koftan, som passar till det mesta. Jag är redan sugen på en till, men en kortärmad variant i något lite tunnare garn, till våren och sommaren. Men de tär ju ett tag till dess. Tror det får bli några lite varmare tröjor där emellan.
 
 
burrowcardigan, cardigan, knitter, knittersoftheworld, knitting, knittinginspo, knittingismyyoga, knittinglove, kofta, stickadmössa, theburrowcardigan,

1 kommentarer

Linnéa

24 Nov 2020 10:00

Så vacker! Garnet ser väldigt levande ut, så jag förstår verkligen varför du föll för den färgen.

Svar: Ja, en kan ju bara inte låta bli!! :D
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej