Sista sommarlinnet ut för denna säsong!!
 
 
Jag har haft som mål att fylla på min garderob med lite stickade sommarkläder, och gissa om jag lyckats? Oj, oj, oj. Jag är nästan lite imponerad av mig själv här faktisk. Jag har skapat inte mindre än fyra (!!!!) tickade sommarplagg. En t-shirt och tre linnen. Det var till och med mer än vad jag först tänkt mig. Och så bra det har gått, och så fint det har blivit. Dessutom jag har lyckats använda en del garn från min stash, vilket känns väldigt bra!
 
 
 
Sist ut blev en Nordic summer top light. Även denna designad av Witre design. Har verkligen fastnat för hennes stil. Så fina, enkla och stiliga mönster. Garnet är återigen Baby tencel från Svarta fåret, som jag fyndade på en utförsäljning förra sommaren. Jag var lite orolig att garnet inte skulle räcka, men det blev perfekt.
 
 
Det gula linnet (Northwest top) som är stickat i samma garn, har ju töjt ut sig lite så därför stickade jag detta linne i en storlek mindre, och det blev kanon. Sitter super bra! Och ja vill så klart ha ännu fler nordic summer top lights i olika färger. Det måste ske! 
 
Är egentligen också väldigt sugen på en Inge top, men det finns ju så mycket mer jag vill sticka än linnen! Men...kaaanske hinner jag med ett linne till innan sommaren är slut..?
knitter, knittersoftheworld, nordicsummertoplight, sommarstickning, stickare, stickatlinne, summerknit, witredesign,

Kommentera

Publiceras ej