Efter att jag stickade färdigt min kortärmade kofta, så har jag försökt hitta ett nytt mönster till en långärmad kofta att dra igång som mitt nya stick-projekt. Till slut hittade jag ett fint mönster I boken Härligt stickat.

Och för ett tag sedan så fick jag äntligen hem mitt garn som jag beställt och väntat på I typ en månad!

 
Jag gick runt till alla garnbutiker som jag känner till för att jag ville ha med mig garn hem direkt. Jag hade till slut hittat ett mönster till en kofta som kändes bra, och jag var såå sugen på att komma igång. Men det gick inte så bra. Antingen hade de inte rätt färg, inte rätt typ av garn eller inte tillräckligt mycket. Men en butik kunde beställa in garn till veckan därpå, och då skulle de också ha 20% rabatt på just det märket. Okej då, tänkte jag.  Jag väntar väl någon vecka då, för att få ett bra pris!
 
 
Felet var ju bara att det inte tog en vecka. Det tog en månad! De hade så mycket problem med leveransen och den blev väldigt försenad. Jag gick till och med dit för att köpa åtminstone ett nystan, så att jag I alla fall kunde påbörja stickningen, tills min leverans skulle komma. Men NEEJ! Det var inte alls en bra ide, för det skulle vara färgade I olika vattenbad, och det skulle vara nyansskillnader osv. Så…okeeej dååå! Jag väntar väl lite till dååå!! Det är frustrerande att vänta när en har "sticksuget" och bara vill komma igång.
 
 
 
Men nu är jag äntligen igång! Tjoho!! Det ska bli en kofta med smock stickat I alpackagarn. När jag stickat alla delar upp till bysten så skall delarna sättas på en rundsticka och stickas ihop! Det ska bli spännande! Har aldrig stickar på det sättet förut.
 
 
Sommarens stickprojekt = sheck!

 

DIY, handarbete, knitt, knitting, sommar, sticka,

1 kommentarer

Linnéa

17 Jun 2017 17:05

Hihi jag kan nästan gissa vilken butik det var du handlade garnet i ;P Det känns som något återkommande att de har strul med leveranserna med garnproducenten du köpt garn från.
Det skall bli kul att få se vad det blir för kofta :D Färgen är ju helt fantastisk btw. Önskar att jag också kunde ha den färgen (utan att se ut som ett lik xP)

Svar: Haha! Åh, nej! Trist att det är så, för de är så trevliga inne i butiken! Ja, först ville jag ha nån lite spexigare färg, typ senapsgul (älskar!), men jag hittade inte riktigt något som passade så valde en lite neutral färg istället. Haha, hoppas bara inte jag också kommer se ut som ett lik. Inte lätt det där med att välja färger! ;)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej