För ett tag sedan fyndade jag några fina assietter på en skolloppis  som jag var på. Sedan dess har jag hållit ögonen öppna efter fler delar av den servisen, som är lite lätt fyrkantiga och i gult glas. Det är kul när en tycker om att gå på loppis och secondhand att ha något som en samlar på och letar efter. Det blir som ett uppdrag, och gör hela fyndjakten ännu mer spännande! 
 
 
 
Och gissa vad jag hittade när jag var i Norrköping över valborg? Jo! Tekoppar!! (Och ännu fler assietter!) Tjoho!! Alltså Norrköping har verkligen de bästa secondhand ställena! Jag hittar alltid något när jag är där.
 
 
 
Jag blev så himla glad över dessa! Även om jag redan har massa koppar, men det kan en väl aldrig få för många av eller? Nu ska jag bara hitta stora tallrikar i samma serie. Vet inte ens om det finns, eller om det bara är fat och koppar? Jag vet att samma serie finns i grönt glas också, gröna små kaffekoppar med fat, och stora, gula tekoppar. Både mamma och kassörskan berättade att de hade haft sånna koppar hemma när de var små. Nostalgi! Och nu så finns de hemma hos mig! Jag älskar när saker kommer igen så där! Men det borde ju finnas stora tallrikar också. Någon som vet? Jakten går i alla fall vidare.
koppar, loppis, retro, secondhand, te, tea,

2 kommentarer

Ellen Gräntz

10 May 2017 14:36

Jisses vilka fina koppar och fat! Underbar färg.

Svar: Eller hur?! ;) Lyckan! Kul att du gillar dem!
Sofie Mortensen

Anki

10 May 2017 21:36

Så fina och förstår du blev glad när du hittade dom! Jättekul ju att ha samma som din mamma hade haft :)
Och nej man kan aldrig ha för många koppar! ;)

Svar: Ja, jätte kul när trender kommer igen! Älskar när mamma skrattar åt mig när jag hittar något som jag blir exalterad över och säger att "det där hade ju vi när jag var liten". Undrar om det kommer bli så med mina saker också...?
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej