Nu har jag gjort klart mitt första virkade projekt på länge. Det blev tre små krukor virkade i olika tekniker.

 
För ett tag sedan planterade lite citronkärnor och använde gamla plåtburkar som krukor. Egentligen tycker jag det är sätt snyggt med metallen i konservburkarna, men nu till våren så känns det ju kul att få in lite mer färg i hemmet.
 
 
 
Jag har alltså virkat tre fodral i olika färger och mönster, till burkarna som jag sen dragit över dem. Tycker det ändå blev ganska gulligt!
 
 
 
Det bubbliga mönstret på den senapsfärgade krukan var extra roligt att virka, så det tror jag att jag kommer använda mig av igen. Jag tycker det är roligt att blanda mönster så här, och egentligen är de ju alla olika varianter på ränder, ändå ser de så unika ut.
 
 
 
Hoppas att citronen kommer trivas i sin nya utstyrsel, och att de får stanna ett tag innan de behöver omplanteras! Men just nu växer de så det knakar, så snart kanske något annan liten växt får flytta in i de här fräcka krukorna.
citron, handarbete, hantverk, krukor, plantera, plantor, sewityourself, sypeppen, virka, virkglädje, växter, växtgäri, växtgäris,

3 kommentarer

Anki

14 Apr 2018 09:43

Åh vilken bra ide, och så himla fint att piffa upp plåtburkar så där! Blev sugen på att göra några egna, ska spara denna ide! :)

Svar: Ja, men gör det! Så lätt och fint! :)
Sofie Mortensen

josefine

28 Apr 2018 13:31

Det här var så fint! Blev också sugen på att göra såhär, just nu har jag nästan en hel skog planterad i olika konservburkar... Fint att blanda med lite virkat!

Svar: Tack så mycket!! :D Ja, men visst! Det är fint med konservburkar som de är också, men blanda är ju alltid trevligt! ^^
Sofie Mortensen

Jenny

03 May 2018 20:28

Åh vilken bra ide! Så himla glatt och fint med blandade färger, mönster och tekniker :D

Svar: Tack så mycket! Vad roligt att du tycker det! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej