Nu har jag stickat mig en Jämnt ojämn. Egentligen blev den klar för kanske en månad sedan, men har inte hunnit blogga om den innan.
 
 
 
Mönstret och garnet till den här sjalen köpte jag på Sy och hantverksfestivalen/mässan, och både  mönstret och garnet, Mysa kommer från Jenny Penny.

När jag hittade ett paket med mönster och garn i mina favoritfärger på mässan, så jag kunde inte låta bli!

 
 
 
Det var väldigt roligt att sticka den här sjalen eftersom det hela tiden byter teknik. En tröttnar inte s lätt! Och den stickas liksom snett vilket är nytt för mig. Så det var super kul att lära sig lite nyheter genom den här sjalen. Det är ju så härligt med stickning tycker jag! Det finns alltid sätt att utveckla sin stickning och sin teknik!
 
 
Det var dock lite stixigt att få till rätt maskantal efter de olika varven, men i ett mönster som detta så gör det inte så mycket. Jag ökade och minskade lite här och där för att få till rätt antal, och det verkar ju ha gått ganska bra ändå!
 
 
 
 
Den blev ju så fin, och älskar som sagt färgerna! Passar ju också perfekt till mina Lovikkavantar! 
 
 
Rekommenderar verkligen den sticksugna som vill ha en rolig utmaning, att testa på Jämnt ojämn!
handarbete, hantverk, jennypenny, jämntojämn, knitt, knitter, knitting, knittinglove, sjal, skogen, sticka, stickare, stickglädje,

2 kommentarer

Annika

30 Dec 2018 08:58

Åh den blev verkligen jättefin!

Svar: Åh, men tack så mycket!
Sofie Mortensen

Linnéa

30 Dec 2018 17:02

Så fin din blev! Håller med om att det var svårt med maskantalet. För även om det stod hur många man skulle ha, blev det ju ändå alltid för många/få.

Svar: Haha! Ja, precis! Fast Jag tyckte jag gjorde precis som det stod, så blir det ändå inte riktigt rätt. Klassiker! Men det blev ju bra ändå, även din! :)
Sofie Mortensen

Kommentera

Publiceras ej